torsdag 28 april 2011

Sista bågarna

Igår var jag och satt in de sista bågarna hos tandregleringen. Fick ny båge både uppe och nere. De hade några stora krokar på om man skulle behöva fixera med gummiband (vilket jag inte behöver just nu) så nu håller jag på att vänja mig vid de metallbitarna i munnen också... De nya bågarna fanns inte i vitt men jag tycker nästan det ser bättre ut med de silvriga bågarna.

Det gjordes även nya avgjutningar. Som vanligt håller man på att spy när de gör överkäken men jag klarade mig utan att göra det även denna gången. Inga brackets fastnade i geggan utan de satt ordentligt fast på tänderna.

Annars såg det bra ut, tandläkaren var inte där så jag fick inte operationsdatum denna gången heller... Lite drygt att inte veta när det blir, jag vill ju kunna planera och förbereda. Nästa besök är 7 juni och då ska tandläkaren vara där så då hoppas jag få lite mer klarhet i det hela... Fattar de inte att det är viktigt för patienten att veta när de ska operera en?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar